„Бизнес анализ на Интернет маркетинга на Джон Луис“ и „Какво ще ние необходимо за започването на интернет бизнес?“

социална медия
Оптимизация
Какво е необходимо да започвам интернет бизнес?
В днешния забързан свят на развиващите се технологии, не може да не сте обърнали внимание с какви темпове се разраства дигиталният свят като с това се променят и навиците на потребителите. Днес вече не е достатъчно да имаш само интернет на телефона си, което доказва че хората все повече започват да се адаптират към развиващите се технологии. Една компания ще запази конкурентната си позиция като отговоря на нуждите на своите потребители. В този анализ искам да Ви запозная с компанията „Джон Луис“ която развива интернет маркетинговата си стратегия и успява да се разрасне чрез поставянето на интернет търговията в сърцето на компанията.

Основни елементи на Интернет маркетинга
С започването на електронен бизнес, трябва да открием какво ще предлагаме, продукт или услуга; някой знае ли разликата между „е-commerce“ и „е-business“?
Е-commerce
Електронната търговия се занимава с продажбата и доставката на продукт или услуга чрез използването на интернет като това включва различните операциите по покупката без предварителен договор „лице в лице“ между купувач и продавач, много от тези фирми са онлайн и не е задължително да имат физически магазин.
Е-business
Електронният бизнес описва операциите които се използват за изпълнението на бизнес целите като имейлите които служат за комуникацията между служител, клиент, доставчик и другите заинтересовани страни. E-бизнес ще помогне на компанията да се разрасне чрез насърчаване на продуктовото търсене като функция която не е свързана с директните продажбите. Е-бизнесът се провежда чрез използване на приложения например електронна поща, факс, онлайн каталози, търговски карти, електронен обмен на данни и уеб услуги.

Компанията слага електронната търговия в сърцето на бизнес и само две години по-късно компанията е увеличила свойте онлайн продажби. John Lewis е известен универсален магазин в Обединеното кралство с неговото продуктово качество. Дружеството има 31 универсални магазини с над 27 000 партньори с награждаван уебсайт. В момента компанията разполага с най-голямата гама от продукти от всички търговци на дребно в Лондон.

Елементите на интернет маркетинг ще помогнат на компанията да задоволи нуждите на клиентите като в същото време ще създаде силна търговска марка. Едно от проучванията на компанията „John Lewis“ показва, че средната стойност на посещаемост в магазините (на човек) е два пъти годишно. Компанията дава възможност на клиентите да си взаимодействат с марката от много нови интерфейси в дигиталното пространство, което се превръща в един от основните стратегии за увеличаване на онлайн продажбите това променя целите на компанията. Компанията „John Lewis“ се разраства като електронен лидер с три основни стратегии за продажба:

създаване на множество канали
предоставяне на лесен достъп до клиентите
разработване и разширяване на различни канали

Предимствата на Интернет бизнеса
1 Може да се използва за широка гама от продукти и услуги
2 Свързване с хората и различна търговия по целия свят (международни пазари)
3 Лесно взимане на обратна връзка за продукта (форуми, интервюта, въпросници)
4 Фокусиране върху пазареният сегмент
5 Разширяване на дейностите, събитията и процесите които могат да помогнат за развитието на организацията
6 Намаляване на разходите и времето за постигане на целите
7 Развитие на продукта и обслужването
8 Достигане до повече клиенти с едни и същи предпочитания

Анализ на маркетинговият микс на JL:
• Компанията се фокусира върху изграждането на силна марка като предлага качествени продукти, специално електронни продукти имат най-малко две години гаранция в JL.
• Изискване отзиви за продукта създава взаимоотношения между купувача и компанията това изгражда лоялност към използването на тази марка.
• Компанията използва директните маркетингови кампании с които насърчават на клиентите да пазаруват за Коледа в John Lewis, компанията доставят Коледни картички с амбалажна хартия JL на което съдържание има идеи за подаръци и оферти при пазаруване в магазина.
• Емоционалният подход е медийна стратегия.
• Цените на продуктите отговарят на качеството тъй като компанията инвестира много за постигането на целите си.
• Фирмата работи с доказани марки които влияят на цената.
• Продуктите са достъпни онлайн като по този начин насърчават клиентите да пазаруват по интернет също така създават канали с което осигуряват по-лесен достъп до клиенти чрез социалните мрежи.
• В същото време продукта е на разположение в магазина.
• Клиентите са информирани за продукта чрез интернет.

Реших да разделя тази тема на две части тъй като е твърде дълга …….Очаквайте още по темата!!!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s