Бранд или качество?

Удовлетвореност на клиента
Лоялност към клиента
Повечето хора мислят че закупуването на скъп продукт е задължително критерии за качество, в повечето случаи се оказват разочаровани защото оскъпяването на продукта зависи от много фактори. Когато попаднете в отдел за производство и погледнете че една и съща партида отива в различни магазини с различни цени и етикети тогава мнението ви коренно ще се промени. Специално във Великобритания магазините се делят на няколко групи от което зависи качеството и цената. Разлики в цените не са големи но ако се сметне надценката между различните магазини със сигурност няма да е малка.

Силно бях заинтересована да науча за ценообразуването на продуктите и още повече когато един мой приятел каза че не пазарува в магазини поради ниските цени защото се съмнява в качеството на продукта, а аз понеже разчитам на собствената си преценка, реших да проверя дали това е вярно. Това което установих е че някои от продуктите бяха с добро качество на ниски цени. Исках да науча повече за компания която ме вдъхнови но обстоятелствата не позволяваха докато един ден ne се отдаде шансът да включа компания в един от учебните ми проекти, нещата които научих бяха доста интересни.

Компанията е създадена през 1913 година, преди началото на първата световна война като успява да просъществува и до днес с над 10,000 магазина в 18 страни.  Днес, фирмата е една от водещите вериги магазини за отстъпка като името на компанията е образувано от първите имена на нейните собственици. В началото основната цел е била да предлагат продукти на ниски цени с високо качество. Въпросът който проучих е дали компанията спазва обещанията си към клиенти да предоставят качествени продукти на ниски цени. Отговорът не беше неочакван тъй като смятам, че щом аз съм го установила то най-вероятно и други хора са обърнали внимание. Най-интересната част е как компанията успява да постигне това. В културата на компанията са вградени различни стандарти които не позволяват рекламирането на продукта защото това го оскъпява.

Стратегиите които компанията прилага за намаляването на цената се фокусират  главно върху количеството на самият продукта (ценовата стратегия), опаковката и ограничаване на разходите за реклама.

Една от най-важните стратегии за ценообразуването е че компанията има определен разход за всеки продукт който не трябва да се надвишава  определена стойност като например разработването на нова опаковка ще оскъпи продукта. Също така компанията се фокусира върху предлагането и разработването на един продукт а не на много разновидности от един вид като това помага на клиента за по-бързото решение в покупката. Дружеството работи в тясно съдружничество с местните доставчици и производители за разработването на продуктите което означава че не плаща допълнителни разходи за доставка, в същото време помага за развитието на икономиката в страната. Компанията спестява пари от оформлението на обект но това не означава че фирмата не се съобразява със стандартите.

Този пример ясно показва вложенията на компанията и крайният резултат което предизвика недоверие от липсата на популярност тъй като сме свикнали да виждаме рекламирането на продукта за да си го купим . В повечето случаи ние си купуваме „името на фирмата(бранд)“ а не качеството защото качеството не се откроява с нищо от по-евтиния продукт.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s